31 augustus 2007

Lieve lezers van me,

De ouders van B. waren zeer aangenaam, en ik heb me weten in te houden; ik heb geen scheten gelaten, heb niet van de zenuwen in hun gezichten gekotst en heb getracht mijn harde, satanische lach een beetje in te perken, aangezien ik daar mensen nog wel eens mee afschrik.
Kortom: ik maakte me weer zorgen om niks, naturellement. B. moet zich natuurlijk wel zorgen gaan maken om de ontmoeting met mijn ouders, wetende dat mijn moeder de hele dag al pijprokend Kafka citeert en mijn vader het liefst in zjin carbrio het dorp rondscheurt, met Right Said Fred uit de speakers en mijn buurman met een witte herenslip op het hoofd in de bijrijdersstoel. En dan heb ik B. nog niet eens verteld over de drachtige lama in het fietsenhok en over het feit dat Johan Vlemmix mijn halfbroer is.

Maar!
Vanaf gisteren ben ik officieel gediplomeerd bachelor in de Nederlandse Taal en Cultuur! Trotsheid heeft mij bevangen, kan ik je melden. Eerst dacht ik dat het me niet zoveel zou doen. Immers, het is niet het einde van mijn studie. Maar toen ik gisteren de voorzitter van de examencommissie hoorde zeggen dat dit toch wel een mijlpaal was, klonk ineens dat hele weëige liedje in mijn hoofd: "To everything turn turn turn, there is a season turn turn turn" en op dat moment zag ik mijn carrière als bachelorstudent als een film aan mij voorbij gaan. In sepia nog wel. Belangrijke dingen hoor je altijd in sepia te zien. De tranen prikten mij in de oogkassen toen ik mezelf weer zag zwoegen op die vermaledijde boomstructuren van taalkunde, terwijl ik besefte dat dit alles nu voltooid verleden tijd was en ik nooit, maar dan ook nooit meer Plato's Probleem in hoef te kijken en nooit meer vakken hoef te volgen met eerstejaars.
Enfin, ik heb het papiertje nu en mag over een week aan mijn master Nederlandse Literatuur beginnen. Hoera & Woeh.

En mocht u denken 'nu houdt Nynke zich alleen nog bezig met littewèwe zaken', dan kan ik u melden dat ik gister nog succesvol samen met Renske een achtergrondkoortje van Snap heb staan zingen. Ik verlooch mijn grote passies niet hoor.

PS: Ook de dansjes bij Sold Harmony's I'll be There for You bleek ik nog onder de knie te hebben.

5 reacties:

Anonymous Coert zei...

Een Bachelor, maar met een vriendje... wat ze tegenwoordig al niet verzinnen? Desalniettemin, gefeliciteerd, famke!

12:30 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Joehoe! Lokwinske! X Grietje

2:58 p.m.  
Anonymous roosje zei...

wat een dag, wat een dag...

6:26 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hallo Nynke,

Ik ben voor Nobiles Magazine bezig met een artikel waarvoor ik studenten die een weblog bijhouden wil interviewen. Zou jij het leuk vinden om geïnterviewd te worden voor Nobiles? Mail me dan even op helenevansanten@yahoo.com

Ik hoop van je te horen!

Groet, Helene.

2:08 p.m.  
Anonymous Marit zei...

Ha, ik zocht naar zo'n vermaledijde boomstructuur om erachter te komen hoe ik dat in godsnaam moest oplossen (ik ben nog zo'n zwoeger)...en kan zo op deze pagina terecht. Fijn dat jij het al achter de rug hebt...ik zwoeg nog even door :(

Groetjes,
Marit

2:01 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage