19 september 2007

De bieb: een niche met interessante fauna

Ah, de bieb. Je dacht waarschijnlijk al: wanneer komt er weer eens zo'n kolderiek, Piet Bambergenesque stukje over de Koninklijke Bieb?
Ik bedien je weer op je wenken. Want zo ben ik.

Een typisch biebfenomeen is de KAN HET HIER OOK STIL ZIJN!!!!- bezoeker. Het kan hierbij gaan om danwel een man, danwel een vrouw die van absolute stilte houdt.
Daar is niets mis mee, in een bieb. Het hoort hier ook een oase van rust te zijn, waarin elk kwinkelerend vogeltje subiet de nek om wordt gedraaid. Waar er met elke verstoring van het mute- gevoel korte metten worden gemaakt.
Mensen die hoesten worden hier ook gewoon geëxecuteerd. Daar doen ze hier helemaal niet moeilijk over. Je mag zelfs kijken, als je wil.
Maar djiez, je kunt het ook overdrijven.
Astma bijvoorbeeld; dat mag dus niet.
Een paar dagen geleden zat er een man achter mij iets te hard te ademen, toen de man tegenover hem begon te gillen: "HET IS HIER EEN STILTERUIMTE!!!!!HONDERDCOCKINGELF!!! U MOET HIER STIL ZIJN EN ANDERS MOET U ERGENS ANDERS GAAN ZITTEN!!!! AAAAAAAAAARGH!!! WAAROM ZIT DE WERELD MIJ ALTIJD ZO DWAAAAAAAAAAAAAAARS!!!!"
Toen hief hij zijn handen ten hemel en klonk er dramatisch Wagner.
Nou ja, in mijn hoofd dan hè.

Toen zei die andere man: "Nou, wie loopt hier nou zo te schreeuwen", wat ik wel fantastisch stoïcijns vond, want ik had waarschijnlijk mijn uitgekauwde stimorol fusion in zijn gezicht gespuugd en was op hoge hakken weggebeend.

Triviaal weetje: ik zit nu te tiepen aan de zgn. 'negertafel': een tafel met alleen negers. En ik. Als ik nou nog Gepke had geheten, had ik het nog begrepen.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage