08 september 2007

Getverkut: Joop van Zijl op Viola Holt

Ik neem aan dat jullie dit al op nu.nl/achterklap hadden gelezen, maar omdat je daar tegenwoordig door de dode Pavarotti's het bos niet meer ziet, dacht ik: laat ik jullie nog even met de spreekwoordelijke neus op de dito feiten drukken.
Joop van Zijl, die heb ik hoog zitten. Hóóg. Ter hoogte van Harmen Siezen, zo ongeveer. Hoger dan de rijdende rechter maar lager dan Sean Connery, maar toch. Die ene keer dat hij vermoord werd in de Baantjer- aflevering van Koefnoen was toch echt koprolmakend mooi.
En sowieso: Joop van Zijl was toch altijd een baken van rust op de publieke netten. Een man waarvan je eigenlijk wilde dat hij je oom was, met wie je in de herfstvakantie naar een museum kon gaan, waarna jullie ergens in een bosrijke omgeving op een terrasje chocomel dronken en appeltaart aten. En dat je dan mocht blijven logeren bij ome Joop en zijn vrouw, die waarschijnlijk zou lijken op vrouwtje Theelepel, en dat ze je dan samen instopten en een verhaaltje over trollen en kabouters vertelden.
Maar na deze onthulling van Viola kan ik alleen nog maar stampvoeten en overgeven.
Joop van Zijl, Neerlands nieuwsmastodont, met Viola Holt, Neerlands showbizz-cafard. Helemaal omdat Joop het woord 'minnaars' in de mond neemt.
Ieuw.
Gets.
Kutterdefuk zeg, waarom kunnen mensen niet wat beter op hun imago passen?

6 reacties:

Blogger ary zei...

Zo heb ik Viola Holt heel hoog zitten, zoals ze de 5 uur show presenteerde, met zoveel stijl en creativiteit en zoals ze zich jaren later staande hield bij Bobo's in the Bush, haar krachtige persoonlijkheid en doorzettingsvermogen.
;-) (okay, niet echt)

11:42 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Geef toe, het zou toch nog vele malen erger zijn als ze op dit moment een relatie hadden.

4:27 p.m.  
Anonymous Maeb zei...

Dat dacht ik even bij het lezen. Mijn nieuwe trui zit nu helemaal onder de koffie.

11:10 a.m.  
Blogger Johan zei...

Ik moet bij Joop altijd denken aan zijn beroemde bruggetje, toen hij een schaakitem afkondigde in NOS Laat: en van toren B3 nu naar Joop op A4. Maar ja, van moet moet ik nu ineens moest maken...

8:22 p.m.  
Blogger Wiegertje zei...

Getverkut.

4:19 a.m.  
Anonymous Arnoud B. zei...

Ik heb nu nog steeds kippenvel van afschuw.

12:26 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage