25 september 2007

Ik heet "Willem"

Ons huis lijkt op een project van Christo. Maar echt. Dit komt doordat er verbouwd wordt. En bij verbouwingen horen bouwvakkers. Nu kreeg ik een mail van onze huisbaas waarin hij melde dat we een opperbouwvakker, de aanvoerder, een don onder de bouwvakkers hadden, bij wie wij met onze klusgerelateerde vragen terecht konden. Deze beste man werd door onze huisbaas consequent "Willem" genoemd; de naam Willem stond telkens tussen aanhalingstekens.
Waarom?
Was "Willem" zijn bouwvakkersnaam?
Heet hij eigenlijk "Katie Melua" maar vindt hij dat zelf geen geschikte bouwvakkersnaam?
Heet "Willem" eigenlijk "Ron Jeremy" maar is hij bang dat wij hem dan uit een andere beroepsgroep zullen herkennen?

Ik heb "Willem" net koffie en een kokosmakroon gebracht en hij stelde zich echt voor als "Willem".
Het zal dus wel zijn bouwvakkersnaam zijn.

Maar hij lijkt, echt waar, wel verdacht veel op Peter R. de Vries....

5 reacties:

Anonymous iamzero zei...

Dat mag je dan met recht 'verdacht' noemen.

5:41 p.m.  
Anonymous Jaap zei...

Ik ben Willem,
Weerwolf Willem.

7:26 p.m.  
Blogger Robin zei...

Maar Willem is een heel veelvoorkomende naam. Ik ken er wel, nou, toch echt wel een stuk of 6. Dus ik snap best dat ze bepaalde bevolkingsgroepen een 'Willem' noemen. Gewoon, een standaardwillem.

8:46 p.m.  
Blogger Martha zei...

Heeft Willem mijn deel van de pui al gebeukt? Ik kom vanavond ns kijken hoe & wat. En of ik een vervangende wand van slaapzakken moet construeren als i ker vannacht wil slapen.

Dajmn, ben zeer benieuwd!

M

9:10 a.m.  
Blogger Jazzper zei...

Zeg Nynke, heeft "willem" je netwerkkabel doormidden gehakt of hoe zit dat? Ik zit hier op mijn werk op F5 te drukken en er gebeurt niets!

2:18 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage