14 september 2007

Ik moet niet teveel ruige dingen over de KB vertellen, anders zitten jullie hier binnenkort allemaal. En laat dat niet de bedoeling zijn.

De Koninklijke Bieb is mijn favoriete plek allertijden. Niet alleen vanwege haar kleurrijk palet aan vreemde mensen -vanochtend zat er een man achter mij die hardop lachend het complete oeuvre van dr. Lou de Jong aan het lezen was, ik bedoel maar- maar ook vanwege haar rust, haar grote werkplekken, haar immense collectie en haar lekkere toiletten.
Vandaag was alles anders dan anders. Toen ik om kwart voor tien het pand kordaat binnenstapte was er in de hal een soort van verjaardagsfeestje aan de gang. Ik dacht tussen de in donkerblauw driedelig gestoken mannen met grijze haren ook Paul Schnabel te ontwaren, waardoor ik hevig verward de garderobe inliep omdat ik Paul Schnabel en Paul Cliteur altijd door elkaar haal.
Wat was er aan de hand?
Want ik mocht ineens ook niet naar mijn favoriete plee.
En ja: als je me dat flikt ga ik verhaal halen.
Met mijn liefste hee-hallo-hoi-glimlach liep ik op de doorbitch af. Heel Wilma Nanningaesque begon ik een beetje te vissen.
Ik: "Soooo... drukke dag hiero..."
Doorbitch: "Ja."
Ik: "Is er iets belangrijks te doen?"
Doorbitch: "Ja."
Ik: "Komen er ook belangrijke mensen?"
Doorbitch: "Ja."
Ik: Je mag zeker niets zeggen?"
Doorbitch: "Ja."
Ik: "Djiez. Kee dan. Lator."
Doorbitch: "Insgelijks."

Ik heb nog met mijn neus tegen het raam aangestaan om te kijken wie er kwam, maar toen dacht ik: als het belangrijk is zie ik het wel op RTL Boulevard. Wel stonden er op een gegeven moment allemaal dikke BMW's voor de ingang, er stond een dikke, ietwat sloom-ogende puber van Antilliaanse afkomst naar de ingang te kijken. Ik zag niet wie er uit de deur kwam stappen, maar de mond van de jongen viel open.
Wat bleek: klik hier.
En inderdaad: Paul Schnabel.

2 reacties:

Blogger Frank zei...

Ik weet wat je voelt, want ik haal inderdaad ook altijd (altijd?) Paul Schnabel en Paul Cliteur door elkaar. En nu weet ik hoe dat komt:

Schnabel, Cliteur: als twee druppels water!

6:42 p.m.  
Anonymous Adriaan zei...

omg ik kom er nu achter dat Paul Schnabel níet ook Paul Cliteur is!

11:33 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage