07 september 2007

Wat ik heb geleerd na een week bijna fulltime in het bejaardentehuis gewerkt te hebben:

  • Zonder arrogant over te willen komen...
  • ...maar omg, sommige mensen zijn zo dom.
  • Maar echt.
  • En domme mensen denken dat jij, omdat jij nu eenmaal niet fulltime werkt, dommer bent dan zij.
  • Geen grapje: ik mocht onder begeleiding een brief in een envelop doen.
  • "Goed zo", zei Ellis.
  • "Als je nog één keer doet alsof ik zwakzinnig ben gil ik je trommelvliezen uit je oren, Ellis", dacht ik.
  • Over zwakzinnigen gesproken. Eén tip: ook al is je collega hoogstwaarschijnlijk dediplomeerd debiel, dat wil niet zeggen dat zij niet behoorlijk achterbaks uit de hoek kan komen.
  • Ik denk daarbij aan M., die zich gedraagd alsof ze hoogstpersoonlijk de zwaartekracht heeft uitgevonden maar nog geeneens de zesentwintig letters van het alfabet in de juiste volgorde kan zetten.
  • (Ook dit is, serieus, geen grapje)
  • Maar ze kan het niet nalaten om jouw werk te controleren. Alsof ze potdomme Anna Wintour bij Vogue is.
  • Tijdens de lunchpauze kregen mijn collega's het voor elkaar om een half uur lang onafgebroken over andermans poep te praten.
  • Over je eigen poep, okee, maar andermans?
  • Hoogetepuntje: mijn übersympathieke collega J. zong een liedje wat haar kinderen altijd zingen, en het begon zo: "P.O.E.P. POEP!"
  • Dat was echt mijn hoogtepunt van de week. Ik meen het.
  • De postbode lijkt echt enorm op een zeerover.
  • Collega H. maakt grappen die qua flauwheid Debiteuren/ Crediteuren ontstijgen. Telkens als hij zo'n grap maakt kijkt hij schaterlachend jouw kant op, waardoor je dus gedwongen wordt om mee te lachen. Ik maak dan doorgaans het geluid alsof ereen klein plastic voorwerp, bijvoorbeeld een speelgoedsoldaatje of een kindersurpriseverrassing, vast zit in mjin keel. Ik hoop dat hij denkt dat ik zo lach.
  • Elke keer als ik te lang in het bejaardentehuis werk krijg ik weer hernieuwde passie voor mijn studie.
  • Want nooit, maar dan ook nooit, ga ik mijn dagen vullen als brieven-in-enveloppen-stop-meisje.

5 reacties:

Blogger arne zei...

ZOMG!1
Ik heb ook een D/C-collega, J. Hij is wereldrecordhouder niet-hints oppikken.

Bij elke D/C 'grap' feins ik aanwezigheid-in-een-andere-kamer. Werkt niet.

Hij is IT'er. Misschien is dat het.

8:54 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

"die zich gedraagd", en dan bachelor in de Nederlandse taal?

8:00 p.m.  
Blogger arne zei...

N. gaat haar bachelor inleveren, terwijl ik fijns dat ik weet hoe je vijns speld.

DOH!

10:09 a.m.  
Anonymous Fleur zei...

Over die spelfout: juist mensen die Nederlands studeren maken ze sneller, omdat ze écht letten op hoe ze spellen. Klinkt tegenstrijdig, maar het is zo.
(Sprak mijn hoogleraar.)

Briljante weblog, trouwens.
Ik heb 'm gelinkt op mijn log.

9:05 a.m.  
Anonymous Thomas zei...

Dat komt ook omdat het in een ik-dis-jou-omdat-je-zo-dom-bent-verhaal staat. Dan krijg je dat vanzelf.
Het is een beetje hetzelfde als het ik-zoek-intuitief-de-langzaamste-rij-
op-als-ik-haast-heb-complex.
Geen speld tussen te krijgen, werkt altijd :)

1:34 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage