29 oktober 2007

Dat cunting Leger Des Heils- Hoofd ook.

Ik heb jullie al eens verteld over mijn Leger Des Heils- Hoofd. Ik begin er serieus last van te krijgen.
Zoals vandaag: ik heb woensdag een belangrijk tentamen en zit daarom non- stop (yo we rocken non- stop) met mijn neus tussen de boeken. Nou ja, bijna. Soms kijk ik 'La Meglio Gioventu'. Maar verder: bijna non-stop.
Toen ik vanmiddag, na een dag studeren in de KB achter de rug en met een avond in het bejaardentehuis voor de boeg, in de trein zat uit te puffen, vond ik dat ik wel even iets anders mocht doen. De nieuwe Elle lezen, bijvoorbeeld. Even een stukje bezinning in mijn hectische en door naturalistische romans volgepropte leven.
Ik was weer helemaal zen aan het worden.
En toen kwam hij.
Een man van middelbare leeftijd in een groen pak.
"Zo, zit je dag er weer op?"
Ik kon nog net 'ja' zeggen, maar daarna barstte hij los in een spraakwaterval waar wijlen Scatman John nog een spreekwoordelijk puntje aan zou kunnen zuigen.
"Het gaat niet goed met Nederland!"
"Ik weet meer dan alle Tweede Kamer- leden bij elkaar!"
"Ik heb al 1500 rechtszaken gevoerd!"
"Fortuyn, die wist waar het naartoe moest met Nederland!"
"Ik hoor eigenlijk in de Tweede Kamer!"
"Die protestactie, over de stemcomputers, daar zit ik achter!"

Na tien minuten heb ik gezegd dat ik voor mijn studie de Max Havelaar moest lezen, en dus niet verder kon praten. Maar ik heb de Max Havelaar al lang uit. Dus toen moest ik drie kwartier oprechte interesse voor de Max Havelaar veinzen. Want hij zat me de hele tijd te bekoekeloeren. En de Elle brandde in mijn tas.

Kijk, dat Rik Felderhof graag praat met mannen die hun eigen hond hebben opgegeten, hele families die in een omgebouwde Fiat Panda naar de Noordpool willen rijden en oude grijze vrouwtjes die geneeskrachtige kruiden brouwen van uileballen en oude sportsokken, okee. Die man krijgt daar verrekte veel geld voor, zodat hij er een tijdschrift op na kan houden en bovenop een olifant door Afrika kan sjokken. Op zijn gemak. Met een BN' er. En met dat rare bohemiène hoedje van em op.
Maar ik krijg er geen cent voor, en mag toch altijd het zielige gekerm aanhoren van mannen in lelijke groene pakken die teleurgesteld zijn in Nederland, de politiek en het leven im allgemeinz.

Dit is 'em trouwens.

3 reacties:

Anonymous gepke zei...

wat ben jij weer alive 'n' kicking!

hairspray moet je kijken trouwens, die is ook zo leuk!

7:17 p.m.  
Blogger Joris zei...

Scatman John dood?? Tijd voor een nieuwe Scatman! Scatman Joris?? Mij niet gezien!

2:06 p.m.  
Anonymous Des zei...

kijk. Weet je wat ik nou gewoon zou doen. Die verdomde Elle uit mijn tas pakken, hem aankijken en zeggen: HE! Dit is de fucking Elle, en nou ssst!

Ok, dat "fucking" zou ik eigenlijk niet er weg laten

8:04 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage