09 oktober 2007

Romuh we komuh

Ik ga binnekort naar Rome. Met B. Het is de eerste keer dat ik met iemand op vakantie ga die géén familie is en van wie ik ook niet vriendschappelijkerwijs tampons kan lenen (Erwin, ik reken je even niet mee. Maar je weet dat ik dat in het echte leven wel doe hè?). Om het simpeler te zeggen: ik ga voor het eerst op vakantie met iemand die ik 'mijn liefje' noem.
Een stevige mijlpaal in het leven van N. de J. te U., kan ik u melden.
Zondagavond boekten wij, en ik werd er gewoon een beetje sentimenteel van.
"Wij! Op vakantie! Een hele midweek! Samen! Jij! En ik!"
Ik hing verliefd om zijn nek.
"Woeoeoeoeoh! Samen weg! Woeoeoeoeeh! We gáán! We gáán gewoon! Jij! Ik! Jij en ik!"
Ik gaf hem klapzoenen op zijn wang en deed ondertussen iets wat door moest gaan voor een dansje, maar wat eerder leek op woest hoefgetrappel.
"In november! En vallen de blaadjes van de bomen maar is het in Rome nog vet lekker weer. En dan slenteren we heel bohémien door kleine straatjes en roken we gaulloises drinken we espresso en heb ik een grote zonnebril op en en en..."

Met opgetrokken wenkbrauw keek hij me aan.
"Zeg, ga je hier nou sentimentéél over lopen doen?"

En zo houdt hij mij met beide benen op de grond. En dat is maar goed ook.

5 reacties:

Anonymous Jaap G. zei...

Tja, me neef...

1:01 p.m.  
Blogger Gr.R. zei...

De eerste echte relatietest, zo'n vakantie...

9:50 p.m.  
Anonymous Jaap zei...

Ik hoop niet dat jullie in het prille begin van jullie relatie 13 uur op een vliegveld ter grootte van een postzegel moeten doorbrengen. Veel plezier, maar ik ga je spreken.

9:59 p.m.  
Anonymous Marijke zei...

Oh, ik doe dat ook. Dat dansen in de kamer en dan joepie zeggen. Men, ik heb mezelf soms zo niet in de hand he. Maar het is dus normaal, want N. de J. uit U. doet het ook. Danku. En geloof me: op vakantie is het NOG leuker, ik huppelde zelfs op straat. B. is gewaarschuwd.

11:38 p.m.  
Anonymous Noortje vd B zei...

Tja, me broer

7:21 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage