26 oktober 2007

Verlammende angsten etc.

Ik heb er een nieuwe angst bij, en ik weet niet of ik er ooit nog vanaf kom. En nee, het is niet de angst dat Victor Reinier mij ooit uit een raam zal duwen, want dat heeft hij dus niet gedaan. Nee. Het heeft te maken met Mika. De zanger Mika.
Ik mocht Mika wel. Zijn liedjes waren toch altijd wel geschikt om op te dansen, in je blote kont met onderbroek op je hoofd, als je alleen thuis was. En zijn "So I tried a little Freddy...hrrrrrrrrm" uit 'Grace Kelly' was natuurlijk mooi. Vooral de "hrmmmmm". Goedgeplaatste "hrmmmms" trekken mij sowieso vaak over de streep wat betreft het waarderen van een liedje.
Maar dat nieuwe liedje. Dat is géén goed liedje. Voor de leken (lees: mijn moeder) even de uitleg: het liedje heet 'Big Girls' en het is een lofrede op de potige vrouw. De Rubensvrouw. De vrouw met de vrouwelijke vormen en het kloeke operettedecollete.
Heel nobel van Mika natuurlijk. Maar het is wel de aanzwengelaar van mijn nieuwe grote angst:

Dat ik binnenkort eens in een discotheek sta, en de DJ dat liedje draait en dat dan iedereen naar me kijkt en naar me wijst en "Yo go girl!" gilt.
Dat er een ineens een bewijs is dat je een gezellige dikkerd bent.
Nu ben ik helemaal niet dik -maar echt niet- maar vrouwen denken nu eenmaal nogal snel dat ze nog maar één moorkop verwijderd zijn van ontploffende dikheid en de onvermijdelijke helicopter waaronder je moet hangen zodat men je uit je eigen kamer kan takelen.

Ik ben dus bang dat dit me binnenkort overkomt. Geloof me: ik heb er al zeer realistische dromen over gehad, waarna ik steevast wakker werd met een natgehuild kussen en plukken haar op datzelfde kussen die ik waarschijnlijk uit pure frustratie zelf uit mijn hoofd had gerukt. En door die dromen durf ik eigenlijk niet meer naar de dikso. Gevolg: een sociaal isolement. Gevolg van het sociaal isolement: in bed zitten, Gooische Vrouwen kijken en soesjes eten. Gevolg daarvan: een helicopter die spoedig boven ons huis zal hangen om mij uit mijn lijden te verlossen.

Ik voorzie een énorme verlies- verlies situatie.

5 reacties:

Blogger Cas van Kleef zei...

Hihi.

12:02 a.m.  
Anonymous roosje zei...

zie ik iets van een onderkin op je nieuwe foto? (just teasing...)

1:58 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Grietje:

Dat gebeurde mij dus al hé. In de auto. Mijn broertje zei: 'Hé! Deze is speciaal voor jou!' Echt. Bedankt.

11:32 a.m.  
Anonymous lrvk zei...

Mika wordt mij iets te vaak ge-wel-dig gevonden door types die niet het minste muzikaal besef lijken te hebben. James Blunt-liefhebbers. Katie Melua-lovers. Brrr.

'Grace Kelly', okee, maar daarna moet het maar gewoon ophouden. Mannen die maillots dragen (tenzij vanwege decemberfeesten opgelegde procedures) moet je trouwens per definitie wantrouwen.

12:28 a.m.  
Anonymous Des zei...

Schat. Maak je geen zorgen. Als je al met de helicopter ooit je huis uit moet worden getild ga je met een goed kapsel. Das het belangrijkste

8:07 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage