12 november 2007

Hoehoi, daar ben ik weer.

En ik ga jullie alles vertellen over mijn midweek Rome. Maar eerst: wat daaraan vooraf ging. Met vandaag: mijn woensdag- gehakt kutdag.

Ik verneukte mijn mondelinge tentamen op een haast groteske wijze. Ik heb niet gehuild, maar moest wel even een paar keer de Nieuwe Gracht affietsen om met veel binnensmonds ge 'kut' mijn woede slash teleurstelling kwijt te raken. Gelukkig had ik een lichtpunt: ik mocht 's middags van mezelf naar de kapper. En dat, lieve mensen, doet een meisje goed. Nu had ik al wel kunnen weten dat dit een enorm debacle zou worden met hysterisch huilende afloop. Want het zit namelijk zo:
Iedere kapper ziet in mij een Martine Hafkamp. Wat ik coiffuretechnisch ook op- of aanmerk; men meet mij altijd een coupe Martine Hafkamp aan. Ik zei tegen de kapper: doe er maar zo'n anderhalve centimeter vanaf, en binnen vijf minuten had ik de moffenhoerenlook al te pakken: nonchalant door elkaar geplaatste lange en korte plukken en een matje dat John de Wolf in de negentiger jaren nog de status van sexsymbool had gegeven, maar wat bij mij toch de vraag opriep van welk bandlid van Duran Duran ik een bastaardkind zou kunnen zijn. De kapper daarentegen vond het natuurlijk ge-wel-dig en stoeide woest met mijn haar, zoals alleen kappers dat kunnen.
"Eh" zei ik, "kunnen die plukken in mijn nek er nog af? Want ik weet nu al dat ik daar helemaal niets mee kan."
De kapper zei dat ik er anders even mee rond moest lopen. Als ik het niet mooi vond knipte hij ze er als nog af. Probleem was dat ik daarna een fotoshoot had voor Nobiles Magazine.
Nu sta ik geregeld slecht op foto's. Zei ik slecht? Ik bedoel: SLEEEEEEECHT!!!!!honderdelf!!! Dus een slechte coiffure kon ik niet hebben, wetende dat ik sowieso altijd op foto's sta met óf mijn ogen dicht of met de blik van een razende psychiatrisch patiënt met constipatie.
Afijn. Foto's gemaakt, neutrale blik opgezet. Terug naar de kapper. Plukken eraf laten knippen. Kapper teleurgesteld. Ik opgelucht.
En toen had ik dus Martine Hafkamp- haar. Nou ja. Met een beetje stylen is het al een beetje een Yvon Jaspers- kapsel, wat mijns inziens toch een verbetering is.
En toen ik bij B. kwam maakte hij een ingewikkelde pasta voor mij en suste me met het idee dat we over een paar nachtjes al in Rome zaten.
En toen, lieve lezers, was alles weer goed.
En toen had ik teveel 'en toen' gebruikt in mijn logje.

Morgen: alles over toeristen, en hoe ik ze het liefst op allerhande verschillende manieren dood wil maken.

8 reacties:

Anonymous Maartje N zei...

Oh had je 'm ook bij Wilbers? Ik dus vanochtend en ooooh kut is een understatement!

9:22 p.m.  
Anonymous kelta zei...

Zeg. Het was ook de dag van mijn verjaardag he, die toevallig wel leuk was! En ik vond het zeer leuk dat je bij me langs kwam. Homie!

9:52 p.m.  
Anonymous sophie zei...

Nobiliaan die je bent!

4:52 p.m.  
Anonymous roosje zei...

foto, we willen een foto!

7:30 p.m.  
Blogger lieke zei...

Nynke! Naast een bijna te verwaarlozen (ehum) jaloezie op je schrijfkunsten (te gek trouwens dat er meer mensen bestaan die Copacobana foutloos meeblèren; ik schaam me ineens een stuk minder voor iedere keer dat ik dat lied aanvraag in de kroeg), benijd ik je blogtechnische vaardigheden nogal; hoe doe ik zo'n streep door een woord?

Groeten,
Lieke (via Neeltje, die het ook graag wil weten)

3:33 p.m.  
Anonymous claver zei...

ja, dit komt misschien een beetje te laat ofzo. maar je kunt dus wel met zon kapsel DE Mol worden he! van wie is de mol? Nou nynke dus! Jeweetwel, dieisdemolmetdatmartinehafkampyvonnejapsershaar! Ik voorzie een grootste toekomst.

9:06 p.m.  
Anonymous sanne zei...

ja! ik weet dat! je moet `strike´ tussen vishaakjes zetten en achter het door te strepen woord moet je ´/strike´ tussen vishaakjes zetten.

3:18 p.m.  
Blogger Femke zei...

ha! honderdelf!

Jij toetst dus ook té vaak de 1 in ipv uitroeptekens!!!!!111!!!!

4:56 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage