26 november 2007

Hoeksteen van de samenleving MIJN HOL.

Mijn familie wil geen Sinterklaas meer vieren.
(Ik geef jullie even een paar witregels de tijd om te beseffen wat dit inhoudt)














Mijn familie wil f#cking h#ll geen Sinterklaas meer vieren!!!!
Terwijl Pakjesavond bij ons altijd zo leuk was! Met stukjes leverworst en banketletter en gedichten waarin we elkaar een beetje afzeken / op de hak namen. En weken van tevoren erachter proberen te komen wie wie heeft. Die spanning. Die sensatie. Die zoektocht naar verhalen over genante momenten die je kunt verwerken in het gedicht dat je moet schrijven.
De broeierige rendez- voutjes in de keuken (lootjes ruilen) of de slaapkamer van mijn ouders (mijn moeder die altijd op het laatste moment nog een gedicht moest schrijven, waar ik haar dan mee mocht helpen). De kritiek op de verlanglijstjes (voornamelijk omdat een bepaald iemand altijd een afdruiprek vroeg). Mijn broers die elkaar afzeken om de grootte van hun boxershorts (die ze ook elk jaar vroegen).
Ik had B. al zover dat hij wel mee wilde doen, mits ik kon regelen dat hij broer 1 zou krijgen.
En nu gaat het dus niet door.
Omdat ik de enige was die enthousiast reageerde op het mailtje van mijn moeder, die er ook wel zin in had.
Geen Sinterklaas voor mij dus.
Compleet gedesillusioneerd sleep ik mezelf door de vijf fasen van rouwverwerking.
En familie, ik ben pas bij 'protest', dus berg je maar. Ik zou vooral niet heel erg uitkijken naar 'depressie', want ik denk dat ik daar zo rond kerst in zit.

13 reacties:

Blogger Tessel zei...

Ik vind dit echt heel erg rot voor je.

12:41 p.m.  
Blogger A zei...

Herkenbaar :-( Ik blijf steken in de onderhandelingsfase, al jaren; tot ik na 5 december opnieuw schoorvoetend aanvaard dat het dit jaar weer niet gelukt is.

1:50 p.m.  
Anonymous iamzero zei...

Ik wil dolgraag ruilen van familie.

5:08 p.m.  
Anonymous roosje zei...

sinterklaas IS onze nationale identiteit...

7:03 p.m.  
Anonymous Señor Pobbin zei...

Ach meisje toch. Het duurt even, maar zodra je toe bent aan de Aanvaarding, overigens een buitengewoon heilzame fase, zul je merken dat dit nog maar het begin is. Het schrappen van het Heerlijk Avondje is het begin van een nieuw leven. Een eerste aarzelende stap op weg naar een leven zonder vreugdevolle uitspattingen en materiële geneugten. Ingetogen en spaarzaam, Calvijn kan tevreden zijn.

8:39 a.m.  
Anonymous Astrid zei...

ik denk he, dat iedereen de leverworst, gezelligheid en banketletter dit jaar zó gaat missen dat je er volgend jaar vast een gedicht kunt schrijven :)

10:10 a.m.  
Blogger Neeltje zei...

Zeg NynkedePynke, waarom heb ik eigenlijk een sterretje achter mijn naam in je Blogrolling? Dat is vast veel minder bijzonder dan ik nu denk (ik denk namelijk aan een soort van Michelinster)...
Hoe is het nu met je haar? Mag ik het snel eens komen bekijken onder het genot van een glaasje van het een of ander?

11:40 a.m.  
Blogger Nynke zei...

Dat je net een nieuw stukje hebt geplaatst. Blogrolling geeft dat aan.
Vandaar.

En: JA! We gaan even een date plannen.

11:46 a.m.  
Blogger S. zei...

leverworst, als de sint komt, seriously?
maakt mentale notitie nooit sint te gaan vieren in nederland

11:59 a.m.  
Anonymous Jurjen zei...

Ha! Een lotgenoot. Ik zit dat weekend -give or take- vijf kilometer van jouw ouderlijk huis, met de familie bij elkaar nota bene voor het eerst GEEN sinterklaas te vieren. Hoomoos. Onder het kopje quasi anoniem lotgenotencontact. Heb overigens ook nog een vuistdikke scriptie over rouwverwerking in mijn kast staan, wellicht dat daar troost uit te putten valt...

11:13 p.m.  
Blogger Kasper zei...

Wacht maar tot je in de fase 'externe link' zit. En: ik wil ook weer eens koffie met jou! (Comments-afspraken zijn heel erg najaar 2007.)

12:05 a.m.  
Anonymous N O'M zei...

Wij hebben dit jaar besloten voor het laatst ook een surprise te maken. Volgend jaar is 't alleen nog maar gedicht & cadeau en dat zal wennen worden. Rouwverwerking is niet nodig, want het maken van surprises is ook gewoon echt niet leuk meer als je iedereen al 4 keer hebt gehad. Alle mogelijke thema's zijn dan wel zo'n beetje voorbij gekomen. Het is voor mij meer een opluchting.

Maar als sint helemaal zou wegvallen zou ook ik verdrietig/opstandig/ontkennend worden...

10:56 a.m.  
Anonymous gepke zei...

als jouw familie al niet eens meer aan sinterklaas doet, waar gaat het dan heen met de wereld?!

daarbij duurde het ook even voordat ik door had dat jouw hol niet de hoeksteen van de samenleving is.

oant moarn?
x

8:02 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage