17 november 2007

Undercover Lover is zo langzamerhand mijn raison d'etre.

Ik had dus beloofd te schrijven over toeristen, maar na talloze pogingen er een sluitend en werkelijk hi-la-risch verhaal van te maken, waarbij al die pogingen strandden en waardoor ik het geloof ik mijn eigen schrijfkwaliteiten totaal kwijtraakte, bedacht ik me dat ik ook heus wel ergens anders over kan schrijven. Dit weblog is namelijk mijn eigen mini- dictatuur, en daarom zeg ik (vrij naar South Park): "I don't care, I can do whatever I want." En daarom schrijf ik dus over Undercover Lover.

Kijken jullie dat überhaupt?
Is je antwoord nee, dan zou je je toch verschrikkelijk moeten schamen. Want het is nog altijd verschrikkelijk spannend & meeslepend & vulgair & lachwekkend, en de deelnemers zijn allemaal slettenbakkerig & slecht Nederlands-sprekend & onvoorstelbaar naïef. Behalve Frans natuurlijk, die niet vreest voor een mogelijke ontmaskering als Undercover Lover. (Voor de onoplettende lezer: Frans is mijn oude buurjongen en de man met wie ik als geen ander hutten kon bouwen.) As we speak moeten de deelnemers nog twee dagen uitzingen voordat zij in de finale in een bad met gele vla (denk ik) mogen uitvechten wie er de best veinzende vrijgezel is.
Frans doet het fan-tas-tisch. Helaas moest hij, om zijn status als vrijgezel kracht bij te zetten, zoenen met vrijgezel Magali; de helblonde bimbo met de borstvergroting. Maar soit: hij kan er honderdduizend euro mee winnen, dus dan zet je je verstand op nul & je blik op oneindig en draai je met je tong lustloos rondjes in haar mond opdat zij de volgende ochtend aan het ontbijt kan verklappen dat jullie als twee bronstige aalscholvers elkaar oraal verkend hebben en jij als vrijgezel te boek staat.
Zo werkt dat.
Frans weet dat.
Ik ben trots op Frans.
En ik kijk er met een mengeling van fascinatie en dol enthousiasme naar. Voor mijn gevoel word ik er langzamerhand iets té enthousiast over, want toen gister de aflevering van donderdag nog niet online te zien was, was ik not amused. Maar echt stampvoetend, pruilliptrekkend not amused. Gelukkig is het bijna afgelopen en kan ik me dan weer losweken van alle lis & bedrog & onwettelijke geiligheden en mag ik me weer gaan storten op belangrijke dingen.
Begon Sterren Dansen op het IJs niet weer bijna?

1 reacties:

Blogger Neeltje zei...

Als uw ongeëvenaarde tvredacteur kan ik u melden dat de finale van Sterren Dansen op het IJs reeds bijkans in zicht komt...

3:41 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage