21 november 2007

Zomaar wat dingen, soms kapselgerelateerd.

  • Normaliter houd ik helemaal niet van reclame. Ik gebruik reclames meestal om even een kopje koffie te zetten, een plas te doen of om uit mijn raam te hangen en voorbij fietsende mensen met keiharde, rauwe spruiten te bekogelen (nee hoor). Maar nu! Ik lig dus al sinds ik weet niet hoe lang in een permanente scheur om die nieuwe kpn- reclame. Die van die sproetjes. En die inktvip. Ik wil jullie wel een linkje op youtube geven, maar ik zit in de KB en daar kun je moeilijk copy-pasten, dus doe het lekker zelf maar even!
  • Na mijn coiffuredebacle -waar ik nu weer overheen ben, want zeg nou zelf: er zijn ergere dingen in het leven. Kanker bijvoorbeeld, of 'Two Girls, One Cup' filmpje- krijg ik vele steunbetuigingen van mensen die me troosten met hun eigen verhalen over coiffure- debacles. Gemene deler van al deze verhalen is iets waar ik nu al een tijdje over na loop te denken: waarom föhnen kappers je haar altijd zo debiel? Waarom blowen ze altijd zoveel air in je hair dat je er eigen altijd uitziet als Carola van BZN? En wat kappers ook altijd doen: je haar zo aanstellerig in je gezicht föhnen. En dan maakt het echt niet uit dat je net hebt gezegd dat je je haar altijd achter je oren zwiept. Dat advies slaan ze altijd in de wind. De wind van hun eigen föhn, geloof ik. Gevolg is wel dat je, na een bezoek aan de kapper, met vliegende vaart richting huis moet begeven om eerst eens lekker met je hoofd onder de kraan te gaan hangen om daarna zelf je haar weer te fatsoeneren. Ik vind het de omgekeerde wereld. En toch ga ik er niet tegen in.
  • Anyway, ik knutsel elke dag een beetje met mijn haar, smeer er wat onduidelijke goedjes in die de boel een beetje in model moeten houden, en dan durf ik de grote boze wereld wel weer in.
  • Trouwens, kapsters zien er zelf ook altijd zo verschrikkelijk overdone uit, kwa kapsel. Alsof ze alle nieuwe trends persé eerst op hun eigen hoofd willen uitproberen voordat ze de klant ermee lastig vallen. Een kapster heeft altijd minstens drie verschillende kleuren in haar haar, een matje, een permanent, een watergolf, een duizelingwekkend hoge kuif en drie kruinen die de boel eens lekker in de war stoeien. Ik bedoel: hoeveel goeds valt er te verwachten van iemand die er zelf uitziet als een kruising tussen stinkdier, een Dolly Dot en John de Wolf?
  • Ok. I've made my point.

6 reacties:

Anonymous Jelte zei...

"Geef maar hier. Ik roggel het wiel."

Blijft leuk.

10:21 a.m.  
Anonymous David zei...

http://nl.youtube.com/watch?v=VlImiZvLqEQ&feature=related

Wel goed quoten dan he... ;-) "Geef maar hoer! Ik roggel 't wiel"

Goeiemoggel!

5:09 p.m.  
Anonymous Jelte zei...

Ja, 2 sec. na mijn posting zag ik dat ik een foutje had gemaakt. Heel scherp, hoor.

8:47 p.m.  
Blogger Man van de Wereld zei...

OH NEE!
allochtone (lees-niet kennis-vriendenkring gerelateerde) lezer reageert!
vreescht niet,
hoe ik nu op je log kwam,
geen idee.
wilde alleen ff droppen dat je inhoudstechnisch aangenaam tijdverdrijf oplevert.
En je schrijft nog leuk ook.

12:11 p.m.  
Blogger Rebecza zei...

Haha, Geweldig die reclame!
Via google was ik op je blog gekomen. Je schrijft erg leuk inderdaad!
Gaat weer verder lezen

7:14 p.m.  
Anonymous sanne zei...

goeiemoggel!
ik vind m ook heul heul leuk, oh, wat een fijne! ik dacht er zelfs even over weer een tv te adopteren, maar toch maar niet, hou me op de hoogte van leukigheid op den tv.

x

5:12 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage