26 december 2007

Verontschuldigingen en kerst

Jajajajajajaaaaaaaa
Het kon zo natuurlijk ook niet langer.
Maar weet u: naast het loggen heb ik ook nog een ander leven, net zoals jullie.
En daarom waren mijn afgelopen dagen, net als die van jullie, gevuld met eten, eten, eten, eigen familie, schoonfamilie, de extra dikke Kerst- Libelle, bejaarden en eten.
En dan kun je dus niet loggen.
Maar vandaag mag ik de hele dag de bejaarden bewaken (ja mensen, op tweede kerstdag) en heb dus genoeg tijd om jullie plezieren, en kan ik me en passent ook nog een vaatvernauwing vreten aan al het gebak etc. dat men de oudjes hier voorzet.
Hoe was jullie kerst so far, lieve lezers?
Die van mij leek nog het meest op Een reis rond de wereld in tachtig anderhalve dag. Want wat niemand mij vertelde toen ik pakweg een half jaar geleden een abonnement nam op vriend B. en al zijn gezelligheid, is dat je kerstdagen een stuk lastiger worden als je verkering hebt. Ik wist dat niet. Ik had tot voorkort een ontzettend goed ontwikkeld talent voor 'de kortstondige affaire', waardoor ik nooit in de spagaat belandde die 'kerst met vriend' heet.
Nu is die spagaat bij ons ook nogal wijd, aangezien mijn ouders daar wonen waar de verharde wegen ophouden en men de laatste kilometers op een ezeltje moet afleggen, mits het pontje in de sloot ligt, want anders kun je er helemaal niet komen, terwijl de ouders van B. in het kloppende hart van Nederland wonen, het epicentrum voor hip en happening: Zoetermeer- Oost.
De onderhandelingen konden beginnen.
Nu wil het geval dat de vader van B. heel lekker schijnt te koken. En dat doet hij op eerste kerstdag. En nu houd ik natuurlijk heel erg veel van mijn familie, maar de maag wil ook wat. En als je dan de keuze hebt tussen a) een halve kinderboerderij op het gourmetstel smijten of b) een zevengangendiner met bij elke gang een andere wijn en een bijpassende afwas, nou dan weet ik het wel. En jij ook.
En doordat ik eerste kerstdag al geofferd had, en vandaag dus moet werken, moest B. moreel gezien wel op kerstavond met mij die onverharde wegen af. Hij had geluk: mijn moeder moest in een kerstnachtdienst zingen èn protestants was èn Fries èn meer dan twee uur duurde. Petje af dus voor B.
Enfin.
Kerst is uiteindelijk dus echt heel erg leuk, ook al zit ik nu bij de bejaarden die klagen dat de gebakjes te klein zijn, terwijl het petit-fourtjes zijn. Maar ach. Vrede op aarde en in de mensen een yadayadayada.

Fijne feestdagen, lieve lezers!

11 reacties:

Anonymous marieke zei...

jij ook een goed kerst en super 08

10:12 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

't was te stil hier! maak er iets moois van in 2008 ... mét B.

3:02 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

"Hij had geluk: mijn moeder moest in een kerstnachtdienst zingen èn protestants was èn Fries èn meer dan twee uur duurde. Petje af dus voor B."


zeker petje af voor B., want van deze zin kan ik geen chocola maken...

9:56 a.m.  
Anonymous Jelte zei...

"(...)die èn protestants was..."

12:33 p.m.  
Anonymous Dees zei...

Klinkt bekend. Leuk geschreven :)

En hulde aan mij dat ik nu eindelijk snap hoe ik een reactie bij je kan plaatsen :)

7:16 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Jongens jongens (meisjes), alleen het woordje 'die' mist.. en gelijk allemaal van de wijs. Dan hadden júllie het zéker niet volgehouden in de kerstnachtdienst die én protestants was en (in 't) Fries én meer dan twee uur duurde... ;-)

Tja.. kerst met vriend... altijd weer wikken en wegen
Leuk geschreven :)

7:38 p.m.  
Anonymous roosje zei...

en nou is het alweer de derde...

3:24 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

wat een leuke blog heb je!
gelukkig nieuw jaar!

8:46 p.m.  
Anonymous jazzper zei...

beste wensen! ging je in 2008 ook nog bloggen of was 2008 het jaar waarin je kinderen ging maken en lezers maar even aan de A.f.th moeten. Ik had wel wat verwacht over o&n, wie is de mol (joris), boerzoekt of het feit dat broer Jaap morgen (zo of ma) op tv is. grt van een verwende lezer.

1:19 a.m.  
Anonymous Broer 1 zei...

Klopt, ik ben op tv. Samen met de pa van Jazzper en een goede vriend genaamd J., uit Z., uiteraard.

Voetbal Insite, zondagavond, RTL 7 (?), zo rond 21.15 uur.

11:59 a.m.  
Anonymous Jazzper zei...

en J uit Z is te herkennen aan een geel/blauw/zwart sjaaltje van zo'n provincieclubje toch? :D

7:23 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage