05 december 2007

Was alles maar Konijnen, de boekpresentatie

Ik was op de boekpresentatie van Renske. Vraag me niet waarom. Ik heb ooit een plaattaart voor haar gebakken en blijkbaar was dat zo'n fantastische plaattaart dat ik daardoor bij haar inner circle hoor. Ik heb me daarom voorgenomen om de rest van mijn leven niet meer te netwerken of te solliciteren; ik neem gewoon een plaattaart mee waarop ik een beetje ingewikkeld met geitenkaas en brokken prei heb lopen stoeien, et voilà: ik kom overal mee weg, krijg alles voor elkaar en ben een gelukkig mens.
Maar enfin mensen: Renske.
Renske zag er heel mooi uit, er was één of ander onduidelijk alcoholisch drankje met konijnen erin en slingers van kaasknabbels. Kasper en ik stonden te muurbloemen en ondertussen te roddelen over de mensen die binnen kwamen. Het waren namelijk allemaal semi- bekende Nederlanders. Zoals Jeroen Nieuwenhuize. En al die semi- bekende Nederlanders zaten elkaar een beetje aan te koekeloeren, zo van: "hèèèèèèh? hmmmm..... ken ik jou ergens van?" Bij mij zag ik iedereen denken: "Wat is Yvon Jaspers dík geworden zeg! Oh neeeee! Het ís Yvon Jaspers helemaal niet!"
Nou, en ondertussen kletste ik een beetje met deze en gene, dronk en tonicje met Cas, waagde een dansje met Marten en bekokstoofde een fantastisch romanplan met Kasper (ons boek gaat zo dik worden als Het Bureau van Voskuil, maar dan met minder opgestoken sigaretten en gesitueerd in een Vinexwijk, en de bijpassende en ook onvermijdelijke bakfiets, en dat je het boek dus van twee kanten kunt lezen. Fokking briljant.)
Het was een práchtige avond, helemaal na wat ik op een gegeven moment tegen Jeroen Willems zei (een terecht bekende Nederlander fo sho).
Maar dát horen jullie morgen!
En dan nu: een cliffhangert!

EN: Koop dat boek! Mensen! Ik vraag eigenlijk nooit iets aan jullie, hè. Maar nu wel. Willen jullie dat boek kopen? Het is namelijk goed voor de volksgezondheid hoor.

5 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

wie de hell ben jij nou eigenlijk dan? een wannabe schrijfster die in innercircles van semi-bekende mensen circuleert? Tell me..

4:28 p.m.  
Anonymous jazzper zei...

i.i.g. niet anoniem...

1:36 p.m.  
Blogger Kasper zei...

Ik ken een anonymous die ervan baalt dat hij nog niet weet wat Nynke tegen Jeroen Willems heeft gezegd en dat met eigen oren had willen horen! <3!

2:01 p.m.  
Anonymous Jaap (broer) zei...

Er heeft weer eens een TMF-kijkende of Radio 538-luisterende Jeroen Nieuwenhuize-groupie zijn naam gegoogled. Kan gebeuren. Of zou het toch een katholieke Yvon Jaspers-fan zijn?

2:42 p.m.  
Blogger dit is erik zei...

Overal waar ik wat lees komt haar naam bovendrijven. Ik moet nu wel. Ik ben over.

6:51 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage