09 januari 2008

Een Hyves- probleem.

Oh Hyves. Laten we het daar even over hebben.
Want wat deed u eigenlijk de hele dag, vroeger, toen Hyves nog niet bestond?
Volgens mij zat ik gewoon héél lang op de WC ofzo. En dat dan minstens drie keer per dag.
Want verder kan ik ook niet verklaren waar ik al die tijd vandaan haal om te hyven. Want serieus: ik hyve veel. Véél! En ik weet daardoor ook veel. Ook over jou, lieve lezer. Over je vrienden, je hobby's of over hoe het was op 'sgool' ("vet gaar", neem ik aan). Ik weet hoe je in 2006 verkleed ging met Carnaval (als Dalton, met piepschuimen nep-kin), ik weet dat de nieuwe puppyhond van je ouders Bob heet en ik weet dat je op basisschool 'De Pikestjelp' hebt gezeten. En dat je in een ver verleden op scouting hebt gezeten, samen met Berry, die jongen die vroeger een nogal moeilijke huid had maar nu verrassend goed is opgedroogd.
En nu niet gaan lopen roepen dat die informatie niet voor mij bestemd is, want dan had je het er niet op moeten zetten.
Want daar hebben ze ook wat op bedacht bij Hyves: de afgeschermde profielen. En dat is stóm! Want dan kun je niets meer zien! Is er dan helemaal niemand die een beetje de belangen behartigt van de notoire hyves- gluurders?
Dus nu komt het steeds vaker voor dat door al die beschermde profielen er weinig meer te hyven valt. Of je moet met iedereen vrienden worden. En daar pas ik voor. Want de mooiste hyves- pagina's zijn toch de pagina's van de mensen van de middelbare school waar je altijd een intense teringhekel aan had. En dan maar hopen dat ze in de tussentijd heel dik, lelijk en ongelukkig zijn geworden. Of dat ze met een tergend lelijke man zijn getrouwd, en de trouwfoto's, inclusief tandpastablauwe trouwjurk met pofmouwen, online hebben gezet. Het bekijken van dat soort foto's is mijn raison d'etre! Geef mij lelijke trouwfoto's van lelijke, stomme, ingekakte mensen! Lief Hyves, houd ze niet voor mij achter!
Ook mooi: mensen die hele lelijke baby's hebben gekregen. Of foto's van terracottakleurige interieurs. Of van vaders in carnavalskostuums.
Want het allerleukste is nog: de foto's die je op hyves zet zijn meestal je allervoordeligste foto's. Dus de foto van de vrouw met het lelijke kapsel, de Miss Etam- outfit, in de bij de Gamma bij elkaar gekochte bielzentuin, met de lelijke dikke kwijlende baby op schoot, is de allerleukste foto die er van deze mevrouw bestaat! In het dagelijks leven ziet zij er 99 van de 100 keer nóg stommer uit! Woeh! Daar alleen al aan dénken geeft mij veel levensvreugd.
Ik zou niet weten hoe ik de dag door zou moeten komen zónder deze plaatjes. Ik zou dan denk ik weer heel veel moeten gaan poepen.

(Als mensen nu gaan roepen: "nee, jij trekt volle zalen!", dan hebben zij gelijk. Ik trek ook geen volle zalen. Maar het is toch altijd leuk om te kijken hoe mensen zijn geworden. En als dat stomme mensen zijn is het helemaal niet erg om je te verkneukelen wanneer zij heel lelijk zijn opgedroogd.)

9 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Vergeet de andere kant van de medaille niet. Irritante klasgenoten die een intens heet vriendje hebben gekregen, duffe buurmeisjes die de hele wereld rondreizen en vergeet de mensen die al lang en breed zijn afgestudeerd niet, terwijl ze vroeger altijd bij JOU afkeken.

7:25 p.m.  
Anonymous margriet zei...

Ja, ik raak zelfs gefrustreerd als ik op zo'n profiel- niet zichtbaar- pagina stuit. "Vind je jezelf zo belangrijk dat je info geheim is," denk ik dan.

9:03 p.m.  
Anonymous iamzero zei...

Een jaar of zo geleden hadden ze ook ineens bedacht dat je kon zien wie jouw profiel allemaal hadden bezocht, ook met terugwerkende kracht. Dat was pas lachen! Het was alleen ook andersom, dat zij het ook van jou konden zien, dat was wat minder.

11:44 p.m.  
Anonymous Dees zei...

En stiekem doet iedereen dat, want waar is Hyves anders leuk voor?

4:06 p.m.  
Anonymous gepkegup.hyves.be zei...

Eindelijk op de bres. Want ik heb ook een tering-hekel aan die on-openbare hyves. het is een contradixio intermis, en zo kan hyves niet bedoeld zijn.

Misschien moeten we richard (of heette die oprichter niet zo?) eens om actie vragen.

4:49 p.m.  
Anonymous Th. zei...

Je kan ook heel kang op de wc hyven.

5:50 p.m.  
Anonymous Th. zei...

*lang

5:52 p.m.  
Anonymous roosje zei...

hyves kan de pot op...

2:42 p.m.  
Anonymous gepke zei...

roosje, dat kan een mening zijn. maar wel een rare.

daarbij vind ik óf je doet aan hyve óf je doet het niet. maar niets er tussen in.

3:22 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage