10 januari 2008

Tips voor vriendinnen met een vriend

Ik heb dus nu een vriend. Al een tijdje. Maar ik ben dus geen geroutineerde vriendjes- hebbert, dus echt waar: elke dag is een complete verrassing. Een nieuwe dag vol onverwachte dingen die een meisje-met-vriend meemaakt. En daardoor kan ik nu een handige checklist maken van dingen die een vriendin doet. Of hoort te doen. Of moet laten. Ik zou zeggen: doe er je voordeel mee. En mannen: niet piepen dat er voor jullie geen leermoment in dit logje zit (terwijl ál mijn logjes toch voor jullie van grote educatieve waarde zijn), want de volgende keer geef ik een checklist met dingen die een vriendje moet doen/ kunnen/ hebben om een goed vriendje te zijn. Dus ophouden met huilen nu.

De checklist.
  1. Een vriendin moet niet letterlijk laten merken dat ze ook een stoelgang heeft. Een vriend zal heus wel wéten dat zijn vriendin een poepend wezen is en niet haar afvalstoffen loost door elke avond drie rondjes rond een oude treurwilg te sjokken en ondertussen een willekeurig liedje van Spandeau Ballet te zingen, maar vriendinnetjes horen niet te praten over poep. Of hoe het ruikt. Of hoe het eruit ziet.
  2. Een vriendin wéét welke stropdas bij welk pak hoort.
  3. Een vriendin ruikt altijd lekker.
  4. Een vriendin gaat niet uitgebreid winkelen met haar vriend omdat zo'n jongen dan op zo'n bankje bij het pashokje moet zitten, omringd door talloze Kruidvat- en Blokker-tasjes, kijkend alsof zijn schoonmoeder naakt voor hem een burlesque dansje doet, en zo'n man ziet er altijd ZO VERSCHRIKKELIJK SNEU UIT.
  5. Je doet het je vriend gewoon niet aan.
  6. En bedenk ook: je bent zo sneu als je vriend eruit ziet als hij naast je loopt. Onthou dat voor het volgende punt.
  7. Je gaat als vriendin niet samen met je vriend op Linedance- les. Of op een close- harmony koortje.
  8. Je vertelt als vriendin zijnde niet enorm enthousiast over je ex(en), want dat zijn natuurlijk sowieso lelijke, ongelukkige, qua leven compleet mislukte mensen.
  9. Je vriend moet je niet te vaak in panty zien, met geen rokje of jurk er over heen. Helemaal niet wanneer je je panty zo hoog ophijst dat hij precies op je BH aansluit.
  10. Kniekousjes: idem.

Ok. Ik geloof dat dit genoeg tips zijn. Heeft iedereen meegeschreven? Mooi.

3 reacties:

Blogger Wiegertje zei...

Segenet nei jeer vol lok en seine!

(Ja, dit was fonetisch Frysk, maar hallo. Ik ben maar half Fries. En ik meen het! Plus: hoi wanneer zien wij elkaar weer.)

1:56 a.m.  
Anonymous RP zei...

Ik ga 'm forwarden naar mijn vrouw. Ook een friezin, uit Sneek zelfs, dus die moet een zelfde nuchter-praktische inslag hebben. Of kunnen ontwikkelen. Wat ik hoop. Al zijn de close harmony koortjes me tot nu toe bespaard gebleven.

10:55 a.m.  
Anonymous Carrie zei...

dit lijstje heb ik uitgeprint en in mijn portemonnee gedaan .. nu kan er niets meer fout gaan!

9:49 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage