04 februari 2008

Een heerlijk TV- avondje voor het hele gezin.

Natuurlijk heb ook ik gisteravond Peter R. de Vries zitten kijken. Al was het alleen omdat ik dan een reden had om niet voor die nieuwe Nederlandse comedy op Nederland 1 te kunnen blijven hangen. B. en ik hadden ons helemaal voorbereid op een gezellige TV- avond voor het hele gezin: chillbroek aan, een glas ranja en iets te knabbelen op tafel. Want niets burgerlijks is ons vreemd hè. Het leek bijna op een terugkeer van het Spel Zonder Grenzen; daar zat de hele familie ook voor. In de pyjama, met natgekamde haartjes. Peter R. de Vries; een soort Spel Zonder Grenzen, maar dan met criminelen die hun grenzen niet kennen, en geen enkele bewoner van Kampen of Emmeloord in een wortelpak op een stormbaan.
Wat ik geleerd heb van twee uur Peter R. kijken:
  • Peter R. is één van de weinige mannen in Nederland die nog oprecht gelooft in de kracht van de witte linnen broek. Ik denk dat dit komt door de Miami Vice- zweem die er gewoontegetrouw rond de drager van een linnen broek hangt. En wie zegt "criminelen, drugs, doden en snelle auto's", zegt behalve 'Miami Vice' natuurlijk ook 'Peter R'. Vandaar de linnen broek. En ik moet zeggen: Peter R. workt em wel, dat doorgaans doorschijnende, kreukgrage stukje textiel.
  • De verleden tijd van 'zwijgen' is 'zwogen'. Joran heeft naar eigen zeggen in verhoren erg veel 'gezwogen'. Ik neem aan dat we dit in de volgende editie van de Dikke Van Dale even aanpassen.
  • Ook jongens die qua uiterlijk een kruising zijn tussen Bokito en een mopshondje (die neus! Die neueus!) kunnen vrouwen versieren.
  • Weliswaar dronken vrouwen, maar toch.
  • Voor het dumpen van een lijk wordt je niet aangehouden. Ik ga dit onthouden, want je weet nooit wanneer je in een penibele situatie terecht komt waarbij je op een snelle en gemakkelijke manier van een stoffelijk overschot af moet komen. Jullie weten: ik werk in een bejaardentehuis, dus ik kom regelmatig in contact met stoffelijke overschotten. Interessante informatie dus.
  • Peter R. zit veel in de sportschool en het resultaat van deze spierkwekerij laat hij gaarne zien door strakke shirtjes te dragen, en zie puntje één.
  • Joran van der Sloot is een verschrikkelijk, misselijkmakend mannetje. Gelukkig is hij niet mijn Broer 4, want ik zou me echt enorm schamen.
  • Mocht je het afgelopen half jaar een nieuwe beste vriend hebben gekregen, pas dan op: waarschijnlijk zit Peter R. erachter. Ik keek daarom gister ook argwanend naar B., die het afgelopen half jaar een behóórlijk close vriend van mij is geworden. Ik weet niet wat hij aan het bekokstoven is, maar ik beken níks.

(Trouwens: Boer Zoekt Vrouw hè, ik schrijf daar misschien niet over, maar dat betekent niet dat ik het niet kijk. Want ik kijk het dus wel, en ook dit seizoen heeft het weer mijn hart gestolen. Want oh: vele momenten met zwijgende boeren en boerenliefdes, die dan allemaal hun lepeltje in de koffie roeren, waardoor ting-ting-ting het enige is wat je hoort. En natuurlijk een tikkende klok. Het lijkt bijna een soort agrarische 24, met al die tikkende Friese staartklokken. Zelfs Broer 2 kijkt Boer Zoekt Vrouw, en we smssen onder de uitzending. Over Boer Jan bijvoorbeeld. Want dat is me wat hoor. Zo zie je maar weer dat je uiteindelijk maar het beste voor een type 'Anita' kunt kiezen, want die vindt zwijgen helemaal niet erg, en kan een leuk moppie orgel voor je spelen om het zwijgen te verdringen. Nee, die Jan krijgt nog spijt als haren op zijn kleine Friese hoofd dat hij de bescheiden lerares Duits de laan uit heeft gestuurd.)

8 reacties:

Anonymous Aukje zei...

Het was me een avondje wel. En dan te bedenken dat Omrop Fryslân ook nog even mocht meedoen omdat Joran zogenaamd in Drachten zat... Fries rules op televisie!

9:19 p.m.  
Anonymous broer 3 zei...

Nyn, wat is dit voor kleurtje..?

5:59 p.m.  
Anonymous Ot zei...

Broer 1 kijkt het ook!!!!!!

10:02 p.m.  
Anonymous Ot zei...

Behalve als er NBA is, uiteraard.

10:03 p.m.  
Anonymous Dees zei...

Wat heeft die jongen toch veel stof doen opwaaien.. En stiekem vind ik het héérlijk!

En blijf schrijven, want m'n RSS-reader vindt het fijn! :)

8:17 p.m.  
Anonymous Des zei...

ja zwogen was mij ook opgevallen. En ik heb met mijn beste vriend een vakantie Madrid geboekt. Ook ik beken tijdens die vakantie NIETS.

2:12 p.m.  
Anonymous DeniseM zei...

Ha ha, leuk wat je schrijft over die nieuwe beste vriend...

10:35 p.m.  
Anonymous Thom zei...

'Gezwogen' is natuurlijk een combinatie van 'gezwegen' en 'gelogen'.
Heb ik ook maar ergens gelezen hoor :roll:

3:42 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage