26 februari 2008

Hoe het was

Het anti- boekenbal was echt verschrikkelijk leuk. En ook een echt boekenbal, want kijk, het had alle boekenbal ingrediënten:
- Het boekenbal werd gehouden in een rokerig bovenzaaltje van een ebsenso rokerig café, waar de herinnering aan verschraald bier levendig werd gehouden door eh... de geur van verschraald bier.
- Bij binnenkomst draaiden de enthousiaste barmannen een skihut-cd.
- De eerste schrijver die ik tegenkwam meldde mij meteen dat hij al verschrikkelijk dronken was.
- Het was half acht 's avonds.
- Deze schrijver kon vervolgens door dronkenschap ook niet uit eigen werk voorlezen, wat handig opgelost werd door eregast Trinus Riemersma, die toen maar heeft voorgelezen. Nobel.
- Er is een dichter halverwege de avond van zijn barkruk afgevallen.
- Iemand liet een luide boer, midden in een gevoelige witregel van een gevoelig gedicht van Remco Kuiper.
- Er was een vrouw met een boa om en een lawaaiig brilmontuur op, en zij danste alsof haar leven er vanaf hing.
- Ik slobberde wijn met pommeranten en schrokte samen met Teake O. van Tresoar een bak pinda's leeg.
- Er werden allerhande beloftes gedaan over stukjes schrijven, samenwerken en de oprichting van een heus vrouwenkoor genaamd "Hout foar de doar".
- Het was heel leuk om eens allemaal mensen te zien die ik voorheen alleen van google kende.

Oh, en er werd om mijn stukjes gelachen, dus mijn avond kon sowieso al niet stuk.

6 reacties:

Anonymous Kelta zei...

Joehoe! Wat een topavond moet het geweest zijn! Ben trots op je!

4:48 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Boekenbal in de schouwburg is leuk, maar Carre heeft geen sfeer.

10:20 p.m.  
Anonymous Martha út Grins zei...

Haha, no it wie wol in enervearjend jûntsje haw ik yn de gaten(!). Koe helaas net komme.

Foaral dy dichter dy't healweis de jûn fan de stoel ôfklapte en dy iene dy om 19.30 al lam wie liket my grappige gesichten.

Jeudel!

10:00 a.m.  
Blogger Wiegertje zei...

<3, is all.

1:39 a.m.  
Anonymous Johan zei...

Ik zag je voorbij flitsen op Omrop Fryslân gisteravond, jammer dat jouw bijdrage niet werd uitgezonden. Verder was het een leuk stukje op OF.

3:33 p.m.  
Anonymous iamzero zei...

Mijn wereld stortte ook in toen ik ontdekte dat het 'verschaald' bier was in plaats van 'verschraald', dus ik hoop dat je deze comment een beetje goed opneemt.

9:35 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage