11 maart 2008

De avonturen van een dikke vette papzak, part one.

U dacht waarschijnlijk: ze schrijft nooit meer over de sportschool, dus ze zal er wel nooit meer komen.
En, weet je, dat was ook zo.
Want je weet hoe het met sporten gaat: als je in de flow zit sta je lachend drie keer per week op de crosstrainer. Daar hoef je dan niet eens over na te denken; je staat gewoon automatisch drie keer per week je in het zweet te werken. Hoe je toch altijd weer op die crosstrainer terecht komt? Je weet het niet. Het is een soort trance die je automatisch richting sportschool leidt.
Maar zodra je ook maar éven uit die drie-keer-in-de-week- flow bent lijkt het wel alsof die flow hillegaar helemaal nooit bestaan heeft. Nou, dat had ik dus. Meer dan een half jaar lang. Maar ondertussen raakte ik maar niet uit de flow die 'maniakaal zakken doritos naar binnen werken o.i.d.' heette. En dat, lieve mensen, valt lastig met elkaar te rijmen. Vandaar dat ik de afgelopen tijd bij het achteruit lopen steevast "peep peep peep" hoorde. Ik werd, zoals men dat in de volksmond zegt, een beetje een dikke vette papzak.
Ik moest mijzelf dus weer de crosstrainer op slepen, en riep daarbij de hulp in van Han. Han en ik gingen vroeger, in 2004, ook nog wel eens samen sporten. Dat was niet zo'n succes: we deden van die cardiofitnesslessen die alleen bijgewoond werden door intens strak in hun Paul Frank- sportshirtjes zittende moeders die nooit zweetten. En de instructrice zweette ook niet. Han en ik daarentegen na elke les van die 'paddles' (ik ken alleen de ER- term) nodig om elkaar weer tot leven te wekken ("clear the bed, charge to threehunderd... kleng!") en aten na elke les steevast veel te veel en te vet, waardoor we dat hele vernederende sportuurtje wel over hadden kunnen slaan.
Nu, vier jaar later, durven we weer. Allebei wijzer, en dikker. Dit keer gaan we niet naar onze oude sportschool, maar naar eentje op de Oude Gracht waar ze, hou je vast, TV- schermen in de fitnessapparaten hebben! TV's!!!! In de Fitness!!! Apparaten!!!
Alles dikke prima dus. Helaas kon ik maandagmiddag (onze vaste fitnessmiddag, hebben we besloten) niet omdat ik moest werken, en ging ik daarom 's avonds vreemd door met Dree naar wéér een andere sportschool te gaan, de sportschool waar ik vorig jaar veel kwam. En dát had ik beter niet kunnen doen. Waarom niet? Dat hoort u de volgende keer.

(Hier een cliffhangert van jewelste)

6 reacties:

Blogger Neeltje zei...

Oh jee. Zullen wij dan ook maatjes worden? Ik heb het ook, wekenlang enorm gesport en sinds mijn wintersport waarin ik mijn dus dagelijks in het zweet heb gewerkt, is het uit met de pret. Maar het schuldgevoel is dramatisch, dus ik ben in for it. En dan daarna iets drinken? Dat mag trouwens ook zonder sporten. Vrijdag overdag? Of vrijdag de 28e?

4:09 p.m.  
Blogger Neeltje zei...

Sinds wanneer moderate jij je reacties?

4:10 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hello my Lerv,

Wat goed dat je weer gaat. Ik sleep me hier sinds kort ook weer (met mn buurvrouw) naar een fitnesshok. Daar zijn we best content over etc.

Het is een erg grote sportschool en heel 070-Gaza komt er ook, nicely.

En!!!!!!!!!!!111

Van de week was er bijna iemand dood gegaan!11!!
(Die had vet hard gesport en viel toen bijna van een trap en had tintelingen in de linker arm want bleek dichtgeslibde aders te hebben en werd meteen geopereerd!!)

Dat zijn nog eens sportschoolavonturen n'est ce pas??

M

10:02 a.m.  
Anonymous Coert zei...

Hangen aan een cliff is ook goed voor de spierontwikkelig, moet je maar denken.

1:15 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

GEFELICITEERD! aus Deutschland! XX :)

4:16 p.m.  
Anonymous Coert zei...

Ven herte, heur!

O_o dat wordt weer extra taart om er af te sporten... :D

10:02 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage