01 april 2008

De avonturen van een dikke vette papzak, eigenlijk part drie.

Han en ik zaten weer eens op de fiets in die ándere sportschool.

Ik ben overigens nog eenmaal in die ene sportschool geweest, maar toen viel ik tijdens de bodyshapeles bijna van mijn stepje af. Er moest echt iemand bijkomen omdat ik het stepje verkeerd in elkaar had gezet. Alweer heel genant dus. En derhalve een teken van de Lieve Heer dat ik gewoon nooit meer naar die andere sportschool moet gaan. Dus ik ga niet meer naar die sportschool, want hell no dat ik tegen de wil van de Lieve Heer in ga.

Han had veel te vertellen, waar ik weer heel hysterisch enthousiast op moest reageren. Want het was Groot Nieuws. Oh boy. Ik reageerde geheel conform de Nynke- norm, dus met veel nééééééééééééééééh!!!!!!! en jéééééééééééééj!!!! en ooooooooooooooooooooh myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy gawd!!!!! Etceteraaaaaaaaaaaah!!!
En ondertussen zaten we dus op de fiets. Hanneke praatte en ik gilde en wapperde met mijn handen. Zoals alleen wij dat kunnen.
Een man aan de overkant van de zaal, ook op een fiets, keek naar ons. Hij keek met minachting. Met dedain, zoals de Fransen zeggen. Hij keek zelfs minachtend toen ik mijn Heinrich Himmler- imitatie deed (oftwel: toen ik aan Han vertelde hoe ik voorheen altijd tegen mijn feestcommissiegenoten sprak). En ik heb best wel een goede Heinrich Himmler- imitatie in huis, dus ik begreep de minachting niet helemaal.
Ik dacht alleen: jij, licht zwetende man van middelbare leeftijd op een fitnessfietsje met een aanstellerig handdoekje in je nek gedrapeerd, kijkt minachtend naar mij?
En toen zag ik wie het was.
Het blijkt dat Arthur Japin niet zo'n grote Heinrich Himmler- fan is.

5 reacties:

Anonymous Maartje zei...

Ja! Ja! De Workout zeker! Daar zit ik ook altijd naast! En hij draagt van die witte half doorzichtige floddershirtjes! En gisteren was er een hele cameraploeg met Manuel Venderbos die mij al zwetend op de crosstrainer als achtergrond gebruikte, tot de mevrouw naast mij zei dat ze niet zonder toestemming gefilmd wilde worden dus dat ze haar er maar uit moesten knippen! En daarmee heeft ze dus mijn televisiedebuut ook verpest hè!

10:52 p.m.  
Anonymous Botte zei...

En jij niet van Japin? Dat junnum d'r niet herkende?

6:34 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hey Nynke.

Hjir Ruurd wer res. Sjoch dast de reacties earst goed keure moast. Dat ast dat no res net diedest dan ha ik no in útnoeching foar dy.
Tongersdei 10 april (nije wike) ha wy op HuizeSlagmaat grut feest(+-150 man). Do bist ek wolkom!
Fjidders alles wel. Mei my al, prate de tsiende fjidders.

Groetnis RT

7:20 p.m.  
Anonymous ivo victoria zei...

nu ik weet dat arthur japin sport, krijgt zijn oeuvre toch een heel ander allure, wat mij betreft.

10:14 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hee!

Ik dacht altijd dat ik hem van de camping kende!! Met idd die vieze dunne velletjes van t-shirtjes. Maar het was Zjapin!!

Dank voor het ontdekken van dit.

:) Martha

10:30 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage