19 april 2008

Hoe Lost toch een goede serie voor mij bleek te zijn.

B. en ik zijn net begonnen met het volgen van het eerste seizoen van de hitserie Lost. Ik dacht dat het niets voor mij was. Ik ben namelijk een meisje, en houd derhalve ook het meest van meisjesseries; series met veel knappe acteurs en actrices erin, en liefdesperikelen over en weer. En ik dacht dat Lost dat niet was. Dat leek me toch meer een soort Groundhog Day- achtige serie waarin men elke aflevering een vlot in elkaar knutselde, waardoor de kijker iets leerde over paalsteken, samenwerken, en het feit dat een vlot gemaakt van samsonitekoffers en flosdraad het niet goed doet op open water.
Zoiets.
Maar K., van wie wij de DVD's leenden, was enthousiast. En K. is ook een Grey's Anatomy- adept. En in Grey's Anatomy komen nooit vlotten voor, maar wel massa's liefdesintriges en bijbehorende cliffhangers.
We zijn nu bij aflevering zeven, en omg wat zat ik er naast. In alle zeven afleveringen is er nog geen één vlot langs komen drijven! En wat nog het mooiste is: het gaat dus eigenlijk helemaal niet over veertig hysterische mensen op een onbewoond eiland. Neen. Dat is maar een klein themaatje dat in de schaduw staat van dat ene grote thema des levens: Seks. Het gaat gewoon, net zoals bij alle TV- series, over wie het met wie gaat doen. Of eigenlijk: wie gaat het met de voortvluchtige crimineel Kate doen? Wordt het dokter Jack (vast) of toch de Irakees Sayid (hij kan wel zenders bouwen, dus een beetje aanpappen kan vast geen kwaad Kate!) of tóch die ene ruige gast die heel gemeen doet, maar eigenlijk helemaal niet zo gemeen is (zeg ik)/ en echt ook heel gemeen is (zegt B.). En ook belangrijk: wanneer springt de neger op de chinees? Want dat zien we allemaal ook al vier afleveringen lang aankomen.
Jullie weten dat natuurlijk allang, want jullie hebben die serie natuurlijk al helemaal gekeken, maar ik nog niet, dus verklap a.u.b. niets en laat mij nog een tijdje wentelen in het gekonkelevoos en de veelbetekende blikken.

3 reacties:

Anonymous Ivo Victoria zei...

nou ok dan. maar over die neger en die chinees kan ik alvast zeggen: ooooooooooh mééééééééén!

5:38 p.m.  
Anonymous T zei...

was het niet: 'konkelevoezen'?

12:31 a.m.  
Anonymous jazzper zei...

haha Nynke, beter laat dan nooit he. Is Kate al zwanger van Hurley waar jij bent? ;)

1:06 a.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage