17 mei 2008

Berisping van God

Hoi, ik ben aan het werk. Ik moest Jos aflossen, huisgenoot en collega. "Er is vanavond een concert in de Grote Zaal", zei Jos, "dus hoera voor jou." Ik zuchtte. Als er een concert is mag je de hele avond hetzelfde riedeltje afsteken: de af te leggen route naar de Grote Zaal. "Als u hier de trap of de lift neemt naar de eerste verdieping, loopt u eigenlijk meteen tegen de zaal aan."
En dat honderd keer. Niet overdreven.
"Oh hmpfr", zei ik tegen Jos. "Ik zwaai dan altijd met gebalde vuisten richting hemel en roep 'oh God, waarom nou toch? Waaaaaaaroooooom!!!!!"
"En weet je wat God dan tegen jou zegt, Nynke?", zei Jos, "dikke lul drie bier, Nynke de Jong, je red je er maar mee. Denk je dat het leven altijd een pretje hoort te zijn? Voor Jezus, mijn zoon, was het leven ook lang niet altijd een pretje! Die kwam ook genoeg zeikerige mensen tegen die de weg niet konden vinden. En die stond ze ook altijd allemaal vriendelijk te woord. Dus dikke lul voor jou, Nynke. Jammer de bammer. Hier kan Ik even niets aan doen. Jij staat die ouwe hippies in hun gebatikte jurken en met hun 'Wees Wijs met de Waddenzee'- tassen maar vriendelijk te woord. En nou niet meer zeuren, De Jong."
"Ja, meestal krijg ik die reactie dan, van God", beaamde ik.
Dus nu zet ik mijn vriendelijkste gezicht op voor alle hippies die naar het operaconcert komen luisteren.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage