04 juni 2008

Biebhomez

Dit zijn Cor en ik. We zitten nu al wéken in de bieb, samen met Marieke. Het is heel gezellig hoor, daar niet van, maar we zaten toch liever de hele dag aan het bier, dan aan de automatenkoffie. Dat roepen we ook de hele tijd naar elkaar. Dat we bier gaan drinken, of er nu wel eentje zouden lusten.
Maar dat mag niet, nog niet. Toen vriendin D. maandag een kater had was ik bijna een beetje jaloers. Ik wil ook weer een kater. Nou ja, ik wil kunnen zuipen alsof er geen morgen is, en staande op de dansvloer niet de hele tijd denken aan Kant en Schlegel en Sartre en de autonomie van de kunstenaar.
Het zit er nu nog niet in. Nu zitten we nog de hele dag in de bibliotheek. Maar gelukkig zijn Cor en Marieke er, want als je in de bieb zit moet je biebhomez hebben. En zij zijn ook nog eens mijn studiehomez, en daar ben ik ze nog veel dankbaarder voor. Want in dit jaar van steeds maar keihard leren, en dan nog niet alles halen, en huilen, en docenten die hun bedenkingen over je uispreken, en huilen, en helemaal nooit meer in jezelf geloven, heb je mensen nodig zoals Cor en Marieke. Die het herkennen en roepen dat we ze eens een poepie laten ruiken. En dat nu.nl/achterklap ook belangrijk is voor je opvoeding. Dat het heus niet raar is dat wij niet 24/7 met literatuur bezig zijn. En dat we uiteindelijk allemaal afstuderen. Heus. En dat we dan helemaal nooit meer iets over Kant hoeven lezen.
Daarom ben ik zo blij met ze, mijn biebhomez.

1 reacties:

Anonymous broer 3 zei...

Goeie foto

11:30 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage