09 juni 2008

Echte problemen.

Hee mensen, ik weet dat iedereen in Nederland tegenwoordig full- time met het EK bezig is, en geef ons allen eens ongelijk, maar ik zit met een probleem, en volgens mij ben ik de enige.
Want wat is er gebeurd met de bussen?
Ja, ik weet dat de buschauffeurs staken, maar dat duurt nu alweer een tijdje, en krijg een beetje de indruk dat ik potdikkeme de enige ben die zich daar nog enigzins druk over maakt. Want waar zijn de zweterige vakbondsmensen, die de hele dag opgesloten zitten in een kantoortje zonder airco en dan rond etenstijd aan de toegestroomde pers moeten vertellen "dat ze wel nader tot elkaar zijn gekomen, maar dat er van een nieuwe cao nog geen sprake is, maar dat... oh, daar is Rita met de broodjes kroket, dus ik ga weer naar binnen om even te eten en daarna gaan we weer een stevig robbertje onderhandelen, dus dikke doei en check je later, mensen van de pers."
Ik struin wanhopig de nieuwsuitzendingen af om te zien of er nog ergens van die mannetjes in een kantoor zitten te zwoegen, met van die half losgetrokken stropdassen, en van die zweetplekken in hun slechtzittende overhemden, maar het lijkt erop dat die mensen niet meer bestaan.
Die vakbondsmensen denken zeker dat er in tijden van EK geen bussen hoeven te rijden, omdat heel Nederland toch de hele dag in zijn brulshirt voor de TV zit. Nou, zo werkt dat dus niet. Want ik sjok nu al minstens anderhalve week door Leiden, met al mijn zware tassen, en van B. zijn huis naar Leiden Centraal is een flink eind. En daar heb ik het een beetje mee gehad. Want nu zit ik telkens met van die zweetplekken in de trein; zweetplekken die bedoeld zijn voor vakbondsleiders die een CAO in elkaar knutselen.
Ik denk dat we gewoon collectief moeten vergeten dat er ooit zoiets bestond als een 'bus'. Dat we onze kleinkinderen mee kunnen nemen naar een Arriva- museum, waar een vergeelde strippenkaart in een vitrinekast ligt, en waar een wassen beeld in Connexxion- uniform klaar zit om je strippen af te stempelen.
Ik denk serieus dat het zover gaat komen.
Dus, stomme buschauffeurs: ga weer eens wat doen. Jullie hoeven niet meteen in jullie bussen te kruipen, maar geef me in ieder geval hoopgevende beelden van vergaderende mensen. Want ik vrees voor het leven van de knorrige buschauffeur die vanuit zijn grote stadsbus gezellig zwaait naar alle collega's die hij tegekomt.

7 reacties:

Blogger Wouter Geurtzen zei...

zweetplekken die bedoelt zijn voor vakbondsleiders die een CAO in elkaar knutselen

Oei, bedoelt met een t? :)

11:45 a.m.  
Anonymous broer 3 zei...

Kun je ook een fiets op Leiden Centraal hebben? Zou mooi zijn.

1:56 p.m.  
Blogger Nynke zei...

Ik maak ook fouten, want dat is menselijk...

2:19 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Geniaal! zoals altijd

Justyna:-)

7:18 p.m.  
Anonymous Broer 1 zei...

Onze ex-buurjongen en Undercover Lover-deelnemer F. is nu ook (part-time) buschauffeur en zal ook wel staken...

Leuke weetjes op een zenuwachtige avond.

8:17 p.m.  
Anonymous ivo victoria zei...

ter info: het duurt gewoon even voor al die bussen oranje geschilderd zijn, maar er wordt aan gewerkt, hou vol.

10:06 a.m.  
Anonymous sanne zei...

Wat ik dus niet snapte was waarom de bussen in de stad niet reden wanneer het streekbusstaking is. Gelukkig liep ik tegen een heel vervelende chauffeuze aan die uitlegde dat het ging om de CAO van streekvervoerchauffeurs en dat, behalve de 4 (?) grote steden en een stukje ergens in het oosten des lands, alle BC's onder de streekvervoerCAO vallen.

Ik deel graag.

(Of was dit al op alle nieuwzen en blijkt nu maar weer hoe weinig ik krant-www-radio-tv tot me laat komen?)

12:09 p.m.  

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage